Correction importante - présentation
Cours gratuits > Forum > Néerlandais || En basMessage de poupouf13 posté le 08-04-2014 à 19:52:07 (S | E | F)
Bonjour ! Quelqu'un peut-il m'aider à vérifier si je n'ai pas fait de fautes dans ce travail de groupe s'il vous plait ? C'est un travail qui est censé raconter une visite dans une ville néerlandophone ainsi qu'une interview d'une institution. Les parties en rouge sont celles soupçonnées d'être remplie de fautes ( constructions de phrases//expressions ou la grammaire )
Inleiding en aankomen aan Leuven : Problematische situaties
Als jullie herinneren, we hebben jullie Leuven in December voorgesteld. Nu zullen we jullie een fantastische standpunt van deze stad geven dat we onszelf hebben gekregen wanneer we de stad hebben bezocht. De plan van de presentatie is de volgdende : de inleiding en de aankomen aan Leuven, de onthaal in het stuk, het interview, de bezoek van het stuk, het Sint-Pieterskerk, St Jean Café en de conclusie.
Om naar Leuven te gaan, namen we de trein maar tijdens de reis voelde Queeny dat haar handtas vochtig was. In feit had ze zijn waterfles omgegooid ! En alles in de handtas was nattig.
Toen we in het station kwamen aan, moesten we de bus nemen maar we wisten niet precies op welke plaats was onze bus. Dus zochten we tijdens een momentje, we misten ook ons van bus vergissen en uiteindelijk stapten we in de juiste bus in. We hadden een ramp vermeden.
Onthaal in het stuk
We kwamen aan het stuk en we begonnen om het onthaal te zoeken omdat Hans ons zei dat we eerst de secretares moesten contacten.Er was inderdaad een mooie blond juffrouw en ze glimlachte toen ze ons zag. We legde de reden van onze aanwezigheid uit en ze belde Hans op om hem van onze aankomst te verwittigen.
Wanneer we Hans ontmoetten, zagen we dat hij veel jong was. In feit vertelde hij dat hij juist afgestudeerd aan de universiteit was en dat hij na direct een stage in het stuk liep. Hij stelde ons om te drinken en Queeny kon niet weigeren omdat ze op die dag jarig was. Hans was overgelukkig want hij juist zijn vergaardag gisteren had, dus betaalde hij onze bieren.
Het interview
Op een moment begon het interview. De persoon die we hebben ondervraagd heet dus Hans Empereur. Hij werkt op de communicatie dienst en zijn rol is programma's, alle activiteiten, alle concerten, alle theatervoorstellingen en alle dansvoorstellingen te bekendmaken.
Over het verhaal van het stuk zei hij dat het stuk in jaren 70 door een groep van stundenten van de KU Leuven werd gesticht. Die studenten wilden samen iets rond cultuur samen doen omdat er dat nog niet in Leuven bestaat. Op het begint wilden ze alleen kunst samen bekendmaken, maar na gingen het stuk en het clapstuk, een festival van dans, in jaren 90 samen en na was het stuk in 2002 in Leuven geïnstalleerd. Daarna werd dus het stuk meer professionneel . Het werd minder als alleen en jonge culturele beweging beschouwd en groeide tot een belangrijk kunstcentrum van Vlaanderen uit.
Echter was er een andere plek voor het scheppen van die instelling. Voordat studenten het stuk in Leuven ontwikkelden, waren het stuk café en een andere gebouw achter vroeger labotaria van agricultuur delen van de KU Leuven. Maar na het aankomst van het stuk werd alles getransformeerd, het stuk café werd het stuk café, en het gebouw in rode bakstenen achter werd kantoren. De belangrijkste gebouw die je eerst zie wanneer je aan het stuk komt, is het stuk café dat alle andere gebouwen verenigt. Achteruit liggen gebouwen voor Cinema zaal, dans en theaterzaal, en kantoren.
Daarna vraagden we aan Hans hoe het stuk was gefinancieërd. Hij antwoorde dat het stuk een vzw kunstcentrum is. Vzw betekent vereniging zonder winstoogmerk, dus een vereniging waar personen een belangeloos doel nastreven. Aan de ene kant, krjgt het stuk susbsidies van de stad, van de provincie en ook van Vlaamse Gewest. Aan de andere kant heeft het ook een aantal sponsoren, zoals het Standaard, de Morgen of het Cobra Museum dat in Nederland ligt. Ze geven geen geld maar ze maken soms reportage of artikel over het stuk.
Wat betreft ook geld ten opzichte van klanten, zijn er verschillende tariefen. Prijzen hangen waarvan je precies naar zal kijken. Bijvoorbeeld om naar een film te kijken, kost het zeven half euro. Als je een studentenkaart of een cultuurkaart hebt, kost het dan zes euro. Bovendien als je met een groep komt, zijn er reducties, dus probeert het stuk om goedkoper voor stundenten te blijven. Voor concerten, mag het tot veertien euro kosten en voor theater en dans, is het zestien. Maar in het algemeen hangt de prijs van het niveau van de voorstelling af, als bijvoorbeeld een artiest die meer bekend is of zelden komt op, gaat dan de prijs schommelen.
Bovendien is er een prijs voor indereen. Inderdaad i
Inderdaad is het stuk absoluut aan alle publieken geopend en het probeert om door zijn programmaties zoveel mogelijk mensen te aantrekken. Dus vind je verschillende dingen, theater, dans, concerten en filmen om niet alleen één soort van mensen te interesseren.
Het stuk heeft natuurlijk projecten voor de toekomst. Voor seizoen 2015 - 16 zal een grote hervorming worden gelopen want het stuk gaat niet meer theater doen maar het gaat meer op dans focussen. Binnenkort zal ook het stuk een eindfeest plannen omdat het na juni voor de vakantie zal sluiten. Dit project bestaat uit verschillende soorten van muziek in de zalen van het stuk te zetten. Dat project is toch groot omdat veel mensen er zullen komen aangezien dat er veel stijlen van muziek zal zijn, dus zal het talrijke personen tevredenstellen.
Maar er is wel elke dag iets in het stuk te doen : Programmaties lopen van september tot juni, het stuk probeert dus om elk dag voorstelling te hebben, er is vaak een concert of een theatervoorstelling geprogrammeerd. Voor alle aparte discipline is er een aparte programmator die besluit wat in het stuk moet verschijnen of niet.
Bezoek van gebouwen van het stuk
Na het interview voorstelde Hans ons om gebouwen te bezoeken en natuurlijk accepteerden we. Eerst wilde hij ons Cinema ZED, de bioscoop van het stuk tonen maar we mochten niet naar binnen gaan omdat een film was uitgezonden. Dus toonde hij daarna de STUK Soetzaal, een middelgrote theater en danszaal. Deze zaal heeft een enorme volume en ontving toneelspelers en dansers ongeveer elke week. Trouwens ontmoetten we op dit moment personen die de zaal voor een dansvoorstelling waren aan het installeren.
Daarna ontdekten we een auditorium die noch door de KUL is gebruiken. Dit auditorium is toch veel verschillend van degene dat jullie in IHECS kunnen vinden omdat het alleen in hout is. Na verlieten we deze plaats om kantoren te bezoeken en collega's van Hans te ontmoeten die heel sympatiek waren. Hans wilde ook de keuken tonen, waar iedereen bijeenkomt 's middags en waar iedereen maaltijd voor elke collega voorbereidt. Dat is heel collectief als organisatie.
Het Sint-Pieterskerk : Een betoverende klok en de oude vrouw.
Na we afscheid met Hans hadden genomen, liepen we samen naar het centrum van de stad en we kwamen op de Grote Markt van Leuven aan. Daar zagen we plots het prachtige en indrukweekende Sint-Pieterskerk.We begonnen aan het observeren en na enkele seconden, merkten we op dat een knap gouden beeld op de top van de kerk een mooie goudene klok met een soort van hamer sloeg. Ongelukkig genoeg had Queeny niet het gezien dus was ze niet heel tevreden. Terwijl we waren aan het babbelen riep een oude vrouw ons. Ze had begrepen dat we van de kerk waren aan het spreken. Ze vertelde ons het verhaal van de gouden klok aan de top. In feit was vroeger de klok binnen de kerk en hij was altijd aan het klinken omdat de duivel de kerk spookte. Dus besloten mensen om de gouden klok buiten de kerk te plaatsen. En sinds heeft de duivel geen greep op hem meer. We dankten de vrouw voor dit anekdote en groetten ze haar. We keken een laatste keer naar de fenomenale architectuur van de kerk en zijn hoge toren en we vertrokken.
Laatste momenten en in St Jean Café.
We verlieten de plaats om naar de Oude Markt te gaan. Het is een groot plein die heel bekend in Leuven is omdat er alleen cafés met speciale bieren zijn. Trouwens noemt men de oude markt " The Longest Bar In The World ". Daarna liepen we in de richting van het station.
Maar voordat we terug naar brussel kwamen, besloten we om een pintje in een café te drinken. Alexandre ging naar de bar om de bestelling te plaatsten. Maar wanneer de ober kwam om de drinken te brengen, werd Zayd een beetje verbaasd. Inderdaad, Zayd wilde geen bier drinken dus bestelde hij een cola aan de ober. Daarna werd hij minder versbaad en meer gelukkig. En zo is onze bezoek in Leuven afgelopen.
Conclusie
Om te besluiten, kunnen we zeggen dat we vele dingen op verschillende niveau over de stad van Leuven hebben geleerd zoals zijn populatie, zijn levendigheid uit universitaire studenten en vooral uit de bier, wat het typische van de stad is, zijn zwaktes en zijn troeven, zijn hulpbronnen, zijn artiesten, enzovoort.We zijn echt trots van de hele werk dat we tot nu hebben gemaakt, en uiteindelijk zijn we ons veel aan deze stad gehecht. Bedankt voor jullie aandacht. Tot ziens
-------------------
Modifié par bridg le 08-04-2014 20:03
-------------------
Modifié par mariebru le 11-04-2014 23:07
Il est demandé aux membres qui auront la gentillesse d'aider de n'indiquer que les fautes afin que le membre puisse s'autocorriger; merci.
Réponse: Correction importante - présentation de mariebru, postée le 11-04-2014 à 23:13:43 (S | E)
Réponse de inda (sujet n°81826/):
Inleiding en aankomen aan Leuven : Problematische situaties
Als jullie herinneren, we hebben jullie Leuven in December voorgesteld. Nu zullen we jullie een fantastische standpunt van deze stad geven dat we (onszelf )hebben gekregen VAN JULLIE wanneer we de stad hebben bezocht. (De) HET plan van de presentatie is de (volgdende) VOLGENDE : de inleiding en de( aankomen) AANKOMST IN (aan) Leuven, (de) HET onthaal in het stuk, het interview, (de) HET bezoek van het stuk, (het) DE Sint-Pieterskerk, St Jean Café en de conclusie.
Om naar Leuven te gaan, namen we de trein maar tijdens de reis voelde Queeny dat haar handtas vochtig was. In feit had ze (zijn) HAAR waterfles omgegooid ! En alles in de handtas was (nattig) NAT.
Toen we in het station (kwamen aan) AANKWAMEN, moesten we de bus nemen maar we wisten niet precies op welke plaats (was) onze bus WAS. Dus zochten we tijdens een momentje, WE VERGISTEN ONS OOK NOG VAN BUS (misten ook ons van bus vergissen )en uiteindelijk stapten we (in) de juiste bus in. We hadden een ramp vermeden.
Onthaal in het stuk
We kwamen aan het stuk en we begonnen AAN (om) het onthaal te zoeken omdat Hans ons zei dat we eerst de (secretares) SECRETARESSE moesten( contacten) CONTACTEREN .Er was inderdaad een mooie blondE juffrouw en ze glimlachte toen ze ons zag. We legde de reden van onze aanwezigheid uit en ze belde Hans op om hem van onze aankomst te verwittigen.
Wanneer we Hans ontmoetten, zagen we dat hij (veel) HEEL jong was. In feit vertelde hij dat hij juist afgestudeerd WAS aan de universiteit (was) en dat hij (na) direct een stage in het stuk liep. Hij stelde ons VOOR om IETS te drinken en Queeny kon niet weigeren omdat ze op die dag jarig was. Hans was overgelukkig want GISTEREN WAS HET JUIST ZIJN VERJAARDAG (hij juist zijn vergaardag gisteren had), dus betaalde hij onze bieren.
Het interview
Op een moment begon het interview. De persoon die we hebben ondervraagd heet dus Hans Empereur. Hij werkt op de communicatie dienst en zijn rol is programma\'s, alle activiteiten, alle concerten, alle theatervoorstellingen en alle dansvoorstellingen bekend TE maken.
Over het verhaal van het stuk zei hij dat het stuk in jaren 70 door een groep van (stundenten) STUDENTEN van de KU Leuven werd gesticht. Die studenten wilden samen iets rond cultuur (samen) doen omdat er dat nog niet in Leuven bestaat. (Op) IN het (begint) BEGIN wilden ze alleen kunst samen bekendmaken, maar DAAR na gingen het stuk en het KLAPSTUK (clapstuk), een festival van dans, in DE jaren 90 samen en na was het stuk in 2002 in Leuven geïnstalleerd. Daarna werd dus het stuk meer( professionneel) PROFESSIONEEL . Het werd minder als alleen en jonge culturele beweging beschouwd en groeide tot een belangrijk kunstcentrum van Vlaanderen uit.
Echter was er een andere plek voor het scheppen van die instelling. Voordat studenten het stuk in Leuven ontwikkelden, waren het stuk café en een (andere ) ANDER gebouw achter HET vroeger labotaria LABORATORIUM van agricultuur (delen ) van de KU Leuven. Maar na het aankomst van het stuk werd alles getransformeerd, het stuk café werd het stuk café, en het gebouw in rode bakstenen achter werd kantoren. (De) HET belangrijkste gebouw die je eerst zie wanneer je aan het stuk komt, is het stuk café dat alle andere gebouwen verenigt. (Achteruit) ACHTERAAN liggen gebouwen voor Cinema zaal, dans en theaterzaal, en kantoren.
Daarna vraagden we aan Hans hoe het stuk was (gefinancieërd) GEFINANCIEERD. Hij (antwoorde) ANTWOORDDE dat het stuk een vzw kunstcentrum is. Vzw betekent vereniging zonder winstoogmerk, dus een vereniging waar personen een belangeloos doel nastreven. Aan de ene kant, (krjgt) KRIJGT het stuk susbsidies SUBSIDIESvan de stad, van de provincie en ook van HET Vlaamse Gewest. Aan de andere kant heeft het ook een aantal sponsoren, zoals (het) DE Standaard, de Morgen of het Cobra Museum dat in Nederland ligt. Ze geven geen geld maar ze maken soms EEN reportage of artikel over het stuk.
Wat betreft ook geld ten opzichte van klanten, zijn er verschillende tariefen TARIEVEN. Prijzen hangen waarvan je precies naar zal kijken. Bijvoorbeeld om naar een film te kijken, kost het zeven half euro. Als je een studentenkaart of een cultuurkaart hebt, kost het dan zes euro. Bovendien als je met een groep komt, zijn er reducties, dus probeert het stuk (om goedkoper voor stundenten te blijven) VOOR STUDENTEN GOEDKOPER TE BLIJVEN. Voor concerten, mag het tot veertien euro kosten en voor theater en dans, is het zestien. Maar in het algemeen hangt de prijs van het niveau van de voorstelling af, als bijvoorbeeld een artiest die meer bekend is of zelden (komt op) OPKOMT , DAN gaat (dan) de prijs schommelen.
Bovendien is er een prijs voor (indereen) IEDEREEN. Inderdaad i
(Inderdaad ) BOVENDIEN is het stuk absoluut (aan) VOOR alle (publieken) PUBLIEK geopend en het probeert om door zijn (programmaties) PROGRAMMA zoveel mogelijk mensen( te aantrekken) AAN TE TREKKEN . Dus vind je verschillende dingen, theater, dans, concerten en filmen om niet alleen één soort van mensen te interesseren.
Het stuk heeft natuurlijk projecten voor de toekomst. Voor seizoen 2015 - 16 zal een grote hervorming worden (gelopen) GEDAAN want het stuk gaat niet meer theater doen maar het gaat meer op dans focussen. Binnenkort zal ook het stuk een eindfeest plannen omdat het na juni voor de vakantie zal sluiten. Dit project bestaat uit verschillende soorten van muziek EN DEZE IN DE ZALEN TE TONEN .(in de zalen van het stuk te zetten). Dat project is toch groot omdat veel mensen er zullen komen NAAR ZIEN aangezien dat er veel stijlen van muziek (zal) ZULLEN zijn, dus zal het talrijke personen tevreden KUNNEN stellen.
Maar er is wel elke dag iets in het stuk te doen : (Programmaties ) PROGRAMMA LOOPT (lopen) van september tot juni, het stuk probeert dus om elk dag EEN voorstelling te hebben, er is vaak een concert of een theatervoorstelling geprogrammeerd. Voor alle aparte discipline is er een aparte programmator die besluit wat in het stuk moet verschijnen of niet.
Réponse: Correction importante - présentation de poupouf13, postée le 12-04-2014 à 12:41:18 (S | E)
Bedankt
Cours gratuits > Forum > Néerlandais